دانستنی 91 (1)
 
هلال جام هلال وحدت و همدلی درجهان
آنچه که شما نیاز دارید
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 22:21 ::  نويسنده : عبدی

در اینجا مطالبی است که هرگز فکر نکنم شنیده باشم، چه رسد به اینکه یک مقاله در مورد آن نوشته شود. بله، این دقیقاً همان چیزی است که شما فکر می کنید. گرفتن مدفوع از یک فرد و گذاشتن آن در روده شخص دیگر که بیمار است. این کار خیلی بغرنج تر از آن است که به نظر می رسد، اما این روش معالجه در واقع پتانسیل لازم برای نجات جان انسان ها را دارد و باید بدانید که این روش معالجه، اولین بار در اواخر سال ۱۹۹۰ مطرح شد.
دکتر Alisdair MacConnachie شاید تنها پزشکی است که تا کنون در انگلستان این پیوند را انجام داده است. از این عمل به عنوان یک روش درمانی یاد می شود و وی توضیح می دهد که چگونه این عمل انجام می شود. تا قبل از شب به بیمار آنتی بیوتیک داده می شود و سپس برای کنترل اسید معده، به وی قرص خورانده می شود.

 

 

 

صبح روز بعد یک اهدا کننده به پزشک مراجعه نموده و نمونه مدفوع خود را ارائه می دهد. اهدا کننده معمولاً یکی از نزدیکان بیمار است که تمایل به خوردن همان مواد غذایی مصرفی بیمار و زندگی کردن در شرایط محیط زندگی وی را دارد. بعد، یک اوز از نمونه گرفته شده و با آب نمک در یک مخلوط کن رقیق می گردد.

پی پی، درسته؟ نه، صبر کنید، از این بدتر هم می شود. مایع حاصل، از یک فیلتر قهوه رد می شود تا یک مایع بسیار آبکی و رقیق به دست آید. و حالا، بدترین قسمت ماجرا اینکه، لوله داخل بینی بیمار می رود و تمام مسیر تا معده بیمار را می پیماید. یک اوز از مایع به داخل لوله ریخته می شود.
حالا شاید شما از خود بپرسید چرا بر روی زمین کسانی باید باشند که حاضر شوند چنین عملی رویشان انجام شود. خوب، زمانی که دیگر روش های درمانی با شکست مواجه شده است، این روش ظاهراً آخرین روش درمان به اثبات رسیده برای عفونت سخت کلستریدیوم روده است. هنگامی که بیمار آنتی بیوتیک فراوان مصرف می کند، گاهی اوقات تمام باکتری های مفید موجود در روده کاملاً از بین می روند.

این وضعیت شرایط را برای رشد باکتری های مضر کلسترویدیوم فراهم می سازد. سرعت رشد و تکثیر این باکتری ها به قدری زیاد می شود که باعث عفونت روده و اسهال شدید بیمار می گردد و این وضعیت می تواند برای بیمار کشنده باشد. بیشتر اوقات، برای این بیماران آنتی بیوتیک تجویز می شود، اما اگر موثر واقع نشود، پیوند مدفوع آخرین روش معالجه برای بازگرداندن باکتری های مفید به روده شخص بیمار است.
دکتر MacConnachie می گوید: این درمان بسیار موثر است و تمام بیمارانش نسبت به باکتری های مضر کلسترویدیوم ایمن شده اند. به هرحال وی اذعان دارد که این عمل، بغرنج به نظر می رسد، و مردم احتمالاً نگران نزدیک شدن به این بیماران و صحبت در مورد آنها هستند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان دیگر، این روش معالجه را انجام نمی دهند، هرچند که این روش درمانی، یک تکنیک ثبت شده در تاریخ پزشکی است.

 

رفع بی خوابی با شیر بادام

 

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیر بادام موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است.

محمود خدادوست اظهار داشت: برای رفع بی‌خوابی باید مزاج افراد شناسایی شود. افرادی هستند که سردی و تری در بدنشان غلبه پیدا کرده است که باید با مواد غذایی مانند چای ‌دارچین، اسطوخودوس، گل‌گاوزبان و بادرنجبویه سردی و تری را از بدن خارج کنند.

اما افرادی هم هستند که گرمی و خشکی در بدنشان غلبه پیدا کرده است که این افراد باید مواد غذایی مرطوب مانند کاهو، مغزهای گیاهی مانند بادام یا گیاهان دارویی مانند گل بنفشه و گل پنیرک را استفاده کنند که موجب کاهش خشکی بدن می‌شود. این گیاهان طبیعت سرد و تر دارند و خشکی را از مغز خارج می‌کنند.

خدادوست بیان داشت: شیر بادام نیز موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است؛ زمانی که افراد دچار بی‌خوابی شدند، شب‌ هنگام می‌توانند یکی از این مواد رطوبت‌دار را مصرف کنند که موجب آرامش مغز می‌شود و بی‌خوابی برطرف خواهد شد.

در طب سنتی استفاده از شیرهای گیاهی بسیار اهمیت دارد و مصرف این گونه شیرها می‌تواند موجب تقویت بدن شود.

شیربادام از مخلوط ۲۱ عدد بادام با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب در مخلوط‌کن تهیه می‌شود. بادام‌ها باید به خوبی با عسل میکس شود و پس از آن یک تا دو لیوان آب به آن اضافه شود و افراد این مخلوط را در طول یک روز مصرف کنند.

 

چرا بعضی‌ها فقط ۴ ساعت می خوابند؟

 

کارشناسان سلامت در دانشگاه «لودویگ ماگزی‌ میلیانز» در شهر مونیخ آلمان می‌گویند: ژنی که مسوول کنترل طول زمان خواب در افراد است، توجیه می‌کند که چرا برای برخی افراد فقط چهار ساعت خواب شبانه کافی است.

این ژن که ABCC9 نام دارد می‌تواند طول زمانی خواب را کاهش دهد. این یافته توجیه می‌کند که چرا افرادی که مانند مارگارت تاچر خواب سبک دارند، می‌توانند فقط با چهار ساعت خواب شبانه نیاز خود را به خوابیدن برطرف کنند.

این مطالعه گسترده اروپایی روی ۴۰۰۰ داوطلب از هفت کشور مختلف اروپایی انجام گرفته است. این افراد ابتدا پرسشنامه‌هایی را درباره عادات خوابیدن خود پر کردند و سپس وضعیت ژنی آنها بررسی شد.

این کارشناسان دریافتند افرادی که دو کپی از یک نسخه معمول ژن ABCC9 را دارند به میزان قابل توجهی دوره‌های خوابشان کوتاه‌تر است.

 

نوشیدن زیاد مایعات عامل بی خوابی

 

یک متخصص اعصاب و روان عنوان کرد: گوش دادن به آهنگ آرام ‌بخش بدون کلام قبل از خواب و پرهیز از خوردن مایعات زیاد در درمان بی‌خوابی موثر است.

دکتر امیررضا چمنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خواب یک نیاز فیزیولوژیک بدن است که باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی در شخص می‌شود.

وی گفت: مرکز تنظیم خواب در ساقه مغز قرار دارد و ما به طور متوسط در شبانه‌روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیازمندیم به طوری ‌که تحقیقات نشان می‌دهد خواب کمتر از ۳ ساعت و نیم و بیشتر از ۸‌ ساعت و نیم، احتمال مرگ و میر را تا ۱۵‌درصد افزایش می‌دهد بنابراین کم‌خوابی و پرخوابی هر دو می‌توانند خطرساز باشند.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه به عوامل کمک‌ کننده در تامین بهداشت خواب اشاره کرد و افزود: خوابیدن و بیدار شدن راس یک ساعت معین، استفاده نکردن از رختخواب جهت غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا مطالعه می‌تواند شرایط یک خواب خوب را فراهم کند.

وی همچنین اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب در اتاق خواب همچون ایجاد دما و روشنایی مناسب برای اتاق خواب، مطالعه مطلب غیردرسی یا گوش دادن به آهنگ آرام بخش بدون کلام قبل از خواب، پرهیز از خوردن غذای سنگین یا حتی گرسنگی قبل از خواب نیز می‌تواند به طور قابل توجهی در ایجاد شرایط خواب خوب به ما کمک کند. لازم است حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون پرهیز شود از خوابیدن و چرت زدن طولانی مدت نیز در طول روز خودداری شود چرا که موجب بی‌خوابی شبانه می‌شود.

دکتر چمنی در ادامه مصرف داروهای موثر بر مغز، مصرف چای و کافئین زیاد، مصرف سیگار و مواد مخدر را از عوامل بروز بی‌خوابی دانست.

این متخصص اعصاب و روان توصیه کرد: چنانچه فرد پس از گذشت نیم ساعت به خواب نرفت، لازم است یک فعالیت آرام بخش مانند مطالعه آزاد انجام دهد و قبل از خواب از مصرف مایعات زیاد خودداری کند.

وی گفت: استفاده از دوش آب گرم یک تا ۲ ساعت قبل از خواب نیز می‌تواند به خواب رفتن راحت‌تر کمک کند. باید توجه داشت در روزهای تعطیل نباید بیش از یک تا ۲ ساعت زمان خواب به تاخیر بیفتد. از مصرف داروهای خواب‌آور به صورت خودسرانه پرهیز شود چرا که می‌تواند وابستگی به دارو را در فرد ایجاد کند.

 

نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار با سرطان پروستات مبارزه می کند

 

دانشمندان با انجام یک تحقیق دریافتند نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار، رشد سرطان پروستات را کند می‌کند.

یک مطالعه نشان داده است مردانی که آب انار مصرف می‌کردند مدت زمان بیشتری طول کشید تا سطح پروتیین ‪ PSA‬ خون آنها دو برابر شود. ‪ PSA‬ پروتئینی است که نشانه وجود سرطان پروستات است. احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که زمان دو برابر شدن این پروتئین در خون آنها کوتاه بود، بیشتر است.

در این مطالعه، مدت زمانی که طول می‌کشد تا سطح پروتیین ‪ PSA‬ در خون آنها دو برابر شود در مردانی که روزانه ‪ ۲۴۰‬گرم آب انار نوشیدند به ‪ ۵۴‬ ماه افزایش یافت. قبل از شرکت در این تحقیق این مدت ‪ ۱۵‬ماه بود.

دکتر “آلن پانتوک” متخصص کلیه و مجاری ادرار در مرکز سرطان جانسون و نویسنده ارشد این مطالعه این تفاوت زمانی را بسیار مهم خواند و گفت این نشانه آن است که سرطان پروستات چقدر سریع رشد می‌کند.

هر یک از این ‪ ۵۰‬ مرد قبل از شرکت در تحقیق تحت پرتو درمانی، جراحی و یا سایر درمان‌های سرطان پروستات قرار گرفته بودند. در این مطالعه هیچ عوارض جانبی پس از نوشیدن آب انار گزارش نشد.

پانتوک گفت: از آنجا که این شواهد مقدماتی است هنوز نمی‌توان نوشیدن آب انار را به مبتلایان به سرطان پروستات توصیه کرد.

وی افزود: برای تایید یافته‌های این مطالعه، یک بررسی در سطح گسترده‌تر در دست انجام است که انتظار می‌رود نتایج آن تا دو سال آینده مشخص شود.

پانتوک انتظار ندارد که آب انار سرطان پروستات را درمان کند. او می‌گوید این ماده می‌تواند نیاز به سایر درمانها که عوارض جانبی شدیدی مانند گر گرفتگی، خستگی، افسردگی و ناتوانی جنسی را به همراه دارند برطرف کرده یا به زمان دیگری موکول کند.

وی گفت: آب انار یک درمان بسیار غیر سمی است که اگر واقعا در کاهش زمان دو برابر شدن پروتیین ‪ PSA‬تاثیر داشته باشد می‌تواند از مرحله متاستاز بیماری و در نتیجه مرگ مبتلایان جلوگیری کند.

 

بیماران دیابتی برای کنترل کلسترول خون شکلات تیره مصرف کنند

 

محققان در تحقیقاتی به ۱۲ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ طی ۱۶ هفته شکلات تیره دادند و در همه این افراد میزان سطح کلسترول خون آنها کاهش پیدا کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف شکلات‌های تیره و تلخ به تنظیم سطح کلسترول کمک می‌کند. محققان اعلام کردند که مواد تشکیل دهنده شکلات تیره می‌تواند به بیماران دیابتی در کنترل و تنظیم سطح کلسترول آنها کمک کند.

تحقیقات دیگر انجام شده در مورد شکلات های تیره نشان می‌دهد که شکلات‌هایی که از کاکائوی جامد تشکیل شده‌اند، دارای پلی‌فنول‌ها هستند که می توانند به کاهش بیماری‌های قبلی کمک زیادی کنند.

محققان دانشگاه “‏Hull‏ ” اعلام کردند که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با مصرف شکلات‌های تیره، سطح کلسترول را کاهش دهند. کلسترول بالا یکی از مشکلات شایع و اصلی در بین بیماران دیابتی است و این مشکل بسیار جدی است زیرا منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله‌های قلبی می‌شود.

 

 

فواید خوردن پوست بادمجان برای پوست!


 

به گفته پزشکان استرالیایی، پوست بادمجان از پیرپوستی زودرس جلوگیری می‌کند. پوست بادمجان سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان است که سبب می‌شود سلول‌های بدن در برابر پیرپوستی مقاوم شوند، بنابراین بهتر است بادمجان را همراه با پوست آن مصرف کنید.
البته توجه داشته باشید که پوست بادمجان حاوی اگزالات است که مصرف بیش از حد آن سبب سنگ کلیه خواهد شد.
دانشمندان استرالیایی اظهار کردند که پوست بادمجان با سرطان پوست نیز مبارزه می‌کند. حتی می‌توان از عصاره پوست بادمجان پماد تهیه کرد و به عنوان یک کرم ضدآفتاب به کار برد، زیرا پوست بادمجان سلول‌های سرطانی پوست را از بین می‌برد و صدمه‌ای به سلول‌های سالم بدن وارد نمی‌کند.

به گفته پزشکان استرالیایی، پوست بادمجان از پیرپوستی زودرس جلوگیری می‌کند. پوست بادمجان سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان است که سبب می‌شود سلول‌های بدن در برابر پیرپوستی مقاوم شوند، بنابراین بهتر است بادمجان را همراه با پوست آن مصرف کنید.


البته توجه داشته باشید که پوست بادمجان حاوی اگزالات است که مصرف بیش از حد آن سبب سنگ کلیه خواهد شد.
دانشمندان استرالیایی اظهار کردند که پوست بادمجان با سرطان پوست نیز مبارزه می‌کند. حتی می‌توان از عصاره پوست بادمجان پماد تهیه کرد و به عنوان یک کرم ضدآفتاب به کار برد، زیرا پوست بادمجان سلول‌های سرطانی پوست را از بین می‌برد و صدمه‌ای به سلول‌های سالم بدن وارد نمی‌کند.

پیوند مدفوع، یک روش طبی معالجه عفونت روده

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


حالا که آمدی مهمونی پس یه صلوات نثار روح پرفتوح شهدای اسلام بکن !
آخرین مطالب

نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 126555
تعداد مطالب : 299
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1